Sponsori

duminică, 1 noiembrie 2009

Probleme existentiale.Mituri si superstitii


Ce am inceput noi sa studiem la orele de romana se leaga de filosofie , e vorba despre conspiratii,teoriile vietii. Adica eu asa le percep si din punctual asta de vedere le comentez. Chiar daca urasc finalul deschis pentru ca e ceva gen: atunci cand imi era lumea mai draga..pelosc ! ceva aiurea. Asa si cu astea. Citesc si ma uimesc pana cand raman si mai uimita ca m-a uimit finalu`.
Dar imi da de gandit daca sunt niste baliverne sau nu. Si nu prea ajung la niciun final ca nu prea am de unde sa ajung la un anume sfarsit. In “Nopti la Serampore” e vorba despre cultura celor din India si poate si de unele superstistii excesive ale poporului.
Vasile Voiculescu m-a omorat cu fel de fel de animalute mai mult sau mai putin simpatice [sarpe, peste ,zimbru sau elemente asemanatoare : pescar] si cu teorii cum ca ne tragem din animale subacvatice , asta da noutate.
Ce mi-a placut cel mai mult a fost “Sarpele Aliodor” care arata unde poate duce fobia, frica,obsesia unei personae. A scos la iveala efectul “Placebo” pe care il folosesc si medicii. Adica te opereaza si nu iti face nimic de fapt sau tot felul de “trucuri” pe care le folosesc ei…inofensive dar prin care sa te faca sa crezi ca te trateaza de anumita ta boala si de fapt te trateaza de boala obsesiei tale.
Orele de romana imi plac mai ales cand incepe sa discutam despre un subiect interesant. Adica sunt mai atrasa de discutii si dezbateri decat de exercitii pe baza textului care ma ametesc si ma fac sa ma gandesc daca scriitori astia s-au gandit atat de complex la ce au scris , daca se gandeau ca o sa le studiem fiecare cuvintel. De ce e pus acolo cu ce scop e punct. Cate taceri pot fi?! Ce fel de dialog.?! Polilog. Cu oameni. Cu animale…

Dezbaterea despre legalizarea drogurilor chiar ma intereseaza si deabea astept sa incepem sa vorbim. Pana si Obama a declarat ca a fumat! Droguri usoare normal care zic eu sunt mult mai folosite pentru ca dau dependenta psihologica nu fiziologica.
Mie imi plac teoriile astea existentiale si sunt mai practice. Facem si ora de romana si stim si despre narcotice.

Pupici pentru fanii clasei a10a S. J)

Alexandra I.

Un comentariu:

  1. ok, cam tirziu, dar existente:
    Rezultate olimp. faza locala, 14 dec. 2009
    Andronescu M. Alexandra-Cristina, 96 p.
    Ilie D. Alexandra, 101 p.
    Popescu P. Elena-Camelia, 116 p.
    Rizea E. Cerasela, 100 p.
    Ţibu E. Alexandru, 92 p.

    RăspundețiȘtergere