Sponsori

miercuri, 21 septembrie 2011

Modele de testare initiala!

salut!
au aparut modelele de testare initiala!
mie mi se pare f. usoare.
Voua?

la romana, testarea va fi pe 28 sept, miercuri, ora 12, cu profesorul de la ora respectiva.

D.G.


TEST DE EVALUARE INIłIALĂ
Anul scolar 2011-2012
Disciplina Limba si literatura română
Clasa a XII-a
Numele si prenumele elevului:
Data susŃinerii testului:
MODEL
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinŃelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de
puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute

PARTEA I (60 de puncte)
Citeste textul:
Satul pare mort. Zăpuseala ce pluteste în văzduh Ńese o tăcere năbusitoare. Doar în
răstimpuri fâsâie alene frunzele adormite prin copaci. Un fuior de fum albăstrui se opinteste să se
înalŃe dintre crengile pomilor [...] si se prăvale peste grădinile prăfuite, învăluindu-le într-o ceaŃă
cenusie.
Casa învăŃătorului este cea dintâi, tăiată adânc în coasta unei coline, încinsă cu un pridvor,
cu usa spre uliŃă si cu două ferestre care se uită tocmai spre inima satului, cercetătoare si
dojenitoare. [...]
Drumul trece peste pârâul Doamnei, lăsând în stânga casa lui Alexandru Pop-Glanetasu.
Usa e închisă cu zăvorul; coperisul de paie parcă e un cap de balaur; pereŃii văruiŃi de curând
de-abia se văd prin spărturile gardului.
Pe urmă vine casa lui Macedon Cercetasu, pe urmă casa primarului Florea Tancu, pe urmă
altele... [...]
De-abia la cârciuma lui Avrum începe să se simtă că satul trăieste. Din depărtare pătrund
până aici sunete de viori si chiuituri...
(Liviu Rebreanu, Ion)
Rezolvă următoarele sarcini de lucru, formulate pornind de la textul dat.
A.
Încercuieste litera corespunzătoare răspunsului corect:
1. Sinonimele cuvintelor „alene” si „se opinteste” sunt: 8 puncte
a. repede, se deplasează. b. ciudat, se potriveste. c. încet, se străduieste.
2. Tema textului este: 8 puncte
a. timpul. b. satul. c. drumul.
3. Transcrie două motive literare din text. 8 puncte
4. Ilustrează, prin câte un enunŃ, sensul denotativ si sensul conotativ al cuvântului „ceaŃă”.
8 puncte
______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
5. Comentează, în 3-5 rânduri (30–50 de cuvinte), o figură de stil care apare în textul dat.
8 puncte
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
B. 1. Rescrie enunŃurile următoare, corectând greselile de orice natură: 10 puncte
Ajungem să credem că propri copii, nu mai ne înŃeleg în ceea ce privesc obŃiunile legate de viaŃă,
ceea ce nu e neapărat adevărat.

2. Subliniază forma corectă a următoarelor cuvinte: 10 puncte
agrează – agreează, vei fi – vei fii, să stea – să steie, nu se merită – nu merită,
din punctul de vedere al părinŃilor – din punct de vedere al părinŃilor
PARTEA a II-a (30 de puncte)
Citeste textul:
În forma cea mai explicită, programul lor [al pasoptistilor ] e definit în revista „Dacia literară”,
apărută la 1840, sub impulsul lui Mihail Kogălniceanu. Articolul introductiv vădeste grija
continuităŃii. Activitatea ctitorilor presei românesti, Heliade si Asachi, e omagiată cu căldură,
sarcina trasată fiind de a îmbunătăŃi si aprofunda ceea ce ei au început în condiŃii grele, nu de a le
renega opera sau a le răsturna principiile. „Urmând unui drum bătut de dânsii – afirmă editorul –,
folosindu-ne de cercetările si ispita lor, vom ave mai puŃine greutăŃi si mai mari înlesniri în lucrările
noastre”. Constatând invazia de traduceri care difuza la noi, fără niciun fel de discernământ,
maculatură a tot felul de literaŃi obscuri si de efemere glorii ale pieŃei literare occidentale,
Kogălniceanu arăta în continuare că „dorul imitaŃiei s-a făcut la noi o manie primejdioasă”. El
aprecia cu dreptate că „traducerile nu fac o literatură” si chema atenŃia scriitorilor spre realităŃile
naŃionale: „Istoria noastră are destule fapte eroice, frumoasele noastre Ńări sunt destul de pitoresti
si poetice pentru ca să putem găsi si la noi sujeturi de scris, fără să avem pentru aceasta trebuinŃă
să ne împrumutăm de la alte naŃiuni”.
(Paul Cornea, De la Alexandrescu la Eminescu)
Redactează un eseu de 75–100 de cuvinte (15-20 de rânduri), în care să-Ńi exprimi opinia despre
legătura dintre realitate si literatură, valorificând informaŃii sau idei din textul dat.



Barem:
BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE
MODEL
• Se punctează oricare alte formulări/ modalităŃi de rezolvare corectă a cerinŃelor.
• Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acordă
fracŃiuni de punct.
• Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărŃirea punctajului total acordat
pentru test la 10.
PARTEA I (60 de puncte)
A.
1. c 8 puncte
2. b 8 puncte
3. câte 4 puncte pentru transcrierea oricăror două motive literare din text (de exemplu, drumul,
fereastra) 2x4p=8 puncte
4. câte 4 puncte pentru ilustrarea prin enunŃuri corecte a sensului denotativ si a sensului conotativ
ale cuvântului indicat 2x4p=8 puncte
5. comentarea nuanŃată a oricărei figuri de stil din text – 8p/ comentare superficială sau lipsă de
siguranŃă în identificarea unei figuri de stil – 2 puncte 8 puncte
B.
1. câte 2 puncte pentru corectarea prin rescriere a fiecăreia dintre greseli 5x2p=10 puncte
2. câte 2 puncte pentru sublinierea formei corecte a cuvintelor date 5x2p=10 puncte
PARTEA a II-a (30 de puncte)
– pentru conŃinutul eseului: 20 puncte
• formularea unei opinii despre importanŃa lecturii 4 puncte
• susŃinerea pertinentă a opiniei formulate – 8 p/ susŃinere inadecvată, cu argumente
irelevante – 2p 8 puncte
• valorificarea oricăror informaŃii/ idei din textul dat 4 puncte
• formularea unei concluzii adecvate 4 puncte
– pentru redactarea textului: 10 puncte
• respectarea structurii textului argumentativ 2 puncte
• respectarea normelor de exprimare, de ortografie si de punctuaŃie 6 puncte
(0-1 greseli – 6p; 2-3 greseli – 4p; 4-5 greseli – 2p; peste 6 greseli – 0p)
• respectarea limitei de spaŃiu indicate 2 puncte
Atentie:
Ń- este Ţ
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________

Un comentariu: